Tuesday, January 3, 2012

siswa UPSI pemula program 901???

sedih dgn gelagat dan perangai segelintir siswa upsi. sanggup turun ke kl demi nak menaibkan PM. kononnya nak berjuang membebaskan siswa malaysia dari tekanan akta auku. baru umur setahun jagung dah pandai menasihatkan kerajaan. siswa pelampau ini tak sedar diri. lupa amanah negara dan keluarga kpd mereka. tak tahu mana yg wajib mana yg harus. bodoh tak boleh fikir agaknya.
atau mungkinkah mereka itu nak jadi mcm pemuda tunisia yg menjatuhkan zainalabidieen.... atau adakah puak siswa pelampau ini proksi geng anwar. mungkinkah ada pihak dibelakang budak budak hingusan ni. andainya ramalan ini ada asasnya maka gerakan 901 anwar sudah bermula. sayangnya ada yb yg tak nampak tangan tangan hitam itu.belum pun akta itu dibuang. siswa sudah tunjuk taring. negara dapat diamankan sepanjang empat puluh tahun dgn akta itu, apakah dgn melakukan pindaan itu minda siswa malaysia akan lebih cemerlang?? khasnya minda siswa melayu, yg senang dicucuk oleh pihak pembangkang. atau akan bertambah ramaikah siswa yg menyokong gagasan 1 Msia dgn pindaan akta itu? atau gagasan itu akan digayang oleh siswa yg mudah dibeli mindanya oleh pas atau pkr.
kalau ada antara siswa upsi yg dalam rasa empati, tak usahlah meletakkan empati itu pada anwar. kerana dia adalah petualang yg paling licik membodohkan org. demi nafsu besarnya dia sanggup jual apa saja waima maruah diri....

No comments:

Post a Comment