Sunday, June 26, 2011

ambiga sombong lagi angkuh

ambiga memang manusia perosak . perosak kedamaian politik negara. perosak hubungan antara melayu sesama melayu. bukan sekali dia menyusahkan kerajaan. telah banyak provokasi sudah ditajanya. dari IFC dia menaja forum masuk Islam dan kini merancang dan menaja demonstrasi kotor. tengok kerjaya dia seorang peguam. org berkerjaya peguam bukan org bodoh bangang. org ada otak, boleh menapis antara baik dengan buruk. boleh berfikir dan menjangka sesuatu. tapi ambiga mensia-siakan otaknya. org tidak berpelajaran tinggi pun tahu kesan buruk bila beratus ribu manusia berkumpul. setidaknya jalan raya jadi padat. lalu lintas sesak. org nak berurusan jadi susah. tentu org yg ramai itu terasa nak melepas. kalau dah ramai begitu takda tandas yg bisa menyerap kehendak asas manusia yg beratus ribu. maka mana sempat saja mereka akan buang. hancing pering lah bumi Allah ini. itu contoh yg kecil.

org gila saja yg mengambil langkah membawa beratus ribu manusia untuk menghantar surat atau memorandum kpd pihak tertentu tentang sesuatu yg mereka tidak puas hati. mcm memorandum itu berat dan besar seumpama piramid. hingga memerlukan berjuta manusia untuk menolak atau memikulnya.

maka, nyatalah ada suatu niat buruk dibelakang kepala ambiga. hello ambiga. hello aci. jgn jadikan diri kamu sebagai makhluk perosak. tindakan kamu mcm gerakan tamil elam saja. ini negara tidak perlu perilaku manusia mcm itu. berpuluh tahun kerajaan membina perpaduan dan kedamaian. kamu dlm sekelip mata mahu merosakkan usaha pemimpin dahulu. kalau betul kamu ada sikit hati baik untuk tengok negara ini bersih. kamu pun aci perlu bersihkan niat dan otak kamu. kamu ambiga jgn jadi spt pepatah melayu, mcm lembu ditarik dihidung. Tuhan kasi kamu otak. otak kamu putih, bersih. maka jgn hitamkan otak kamu. kulit gelap ok. sbb itu sudah ditakdirkan. tapi jgn hitamkan otak. sbb otak ditakdirkan bersih dan putih.

-aku levelkan demo yg kamu ingin buat itu sebagai demo KOTOR. lima huruf KOTOR itu ada maknanya. K: Kerja, O: Orang, T: Takda, O:Otak, R:Rosak. kamu faham tak itu bahasa. Mudah cakap, kerja buat demo haram itu adalah kerja orang yang takda otak dan orang sakit otaknya. org sakit otak tempatnya di tampoi atau tanjung rambutan!!! helo mau pegi sana ka..a..

No comments:

Post a Comment