Sunday, December 26, 2010

100 janji pakatan rapuh

janji perubahan 100 hari pas, pkr dan dap adalah helah untuk menutup masalah yg dideritai oleh pkr dan dap. pkr parti yg penuh dgn tipu daya, kronisme, sikap gengster dan pembohong lambat laun akan tumbang kerana sudah ramai ahli meninggalkan pkr. yang tinggal itu pun cuma menanti masa untuk terbang. mesyuarat agung tahunan pkr yg berakhir dgn seribu satu masalah menunjukkan parti itu tidak layak mendabik dada sebagai parti alternatif. sikap cauvinis, dan nepotisme membarah didalamnya, kalau tidak masakan zahid ibrahim menolaknya. terdahulu beratus pemimpin awal menolak pkr.
sama juga dgn dap. sejak menguasai p.pinang sikap anti melayu makin meluap. janji kononnya akan jadi parti pembela rakyat hanya temberang kosong. bila dap dpt kuasa nasib org melayu p.pinang terbarai.
pas jadi kera sumbang dlm pakatan. kononnya membela islam. islam apa yg dibelanya. apakah org yg warak sanggup membela peliwat. tak cukup dgn sikap buruk itu pemimpin pas rela menolak ketuanan melayu yg telah menjadikan org pas hidup selesa selama ini. siapa yg menjaga dan menyara org kelantan selama ini kalau bukan org umno. disebabkan sombong yg tinggi, angkuh yg terlalu, org pas tak dpt membeza mana intan dan tahi. dap yg bagai tahi busuk itu sanggup dibuat sahabat, sedangkan jika dap memerintah negara ini sejak 50 tahun lalu, entah dimana duduknya pas. boleh jadi politik semua pemimpinnya dikuburkan oleh dap sebab musuh dap adalah ISLAM.

No comments:

Post a Comment