Sunday, January 3, 2010

Tahun baru 2010 sudah tiba: ke mana melayu?

Salam sejahtera untuk bangsaku Melayu dan semua sahabat Abangbeca03. Syukur pd Allah kerana kita dpt menyambut dan melihat cabaran tahun 2010. Amat sedih kerana nasib bangsa Melayu Islam kian tercabar sebaik saja mentari 2010 terbit. Autoriti Islam diceroboh lagi. Kalimat Allah yg esklusif untuk umat Islam sudah mahu dikongsi pakai dgn puak al kafirun. berdarah hati dan jiwa buat insan Islam Melayu. Ketawa lebar petualang alkafirun kerana dapat mengotorkan nama suci itu. kpd puak islam yg bersekelambu dgn pembangkang bukalah mata anda seluas-luasnya. lihatlah padah apabila kita umat islam berbalah. Apakah insiden yg memalukan ini satu kebetulan atau salah kita umat Islam. Rujuklah AlQuran, Allah telah memberitahu siapa musuh mukmin, iaitu syaitan, nafsu, nasrani dan yahudi.
apakah kerana ganjaran jawatan dan sikap 'hubbuddunya' maka kita berpaling dari amaran Allah. ketika kita masih dalam angka majoriti puak al kafirun sudah amat berani menderhakai kita, apatah lagi bila kalau kita dalam angka minoriti atau tidak berkuasa lagi. nampaknya sejarahNatrah akan berulang. Natrah kembali menjadi kafir kerana keputusan mahkamah, dan hari ini nama Allah dicerca pun kerana keputusan seumpamanya. Jika konflik Natrah disusuli dgn peristiwa bermandi darah, apakah tidak mungkin sejarah itu berulang. fikir fikirlah.

2 comments:

  1. Salam Dr, menarik sungguh dengan artikel ini, seharusnya bagi yang membaca menjadikan ianya sebagai satu pedoman bagi umat Islam bangsa Melayu.....

    Teruskan menulis tuan demi memaparkan kebenaran.....

    ReplyDelete
  2. Salam.. apakah kiamat semakin hampir? Umat Islam kini semakin lemah dan puak kafir semakin mengambil peluang dan kesempatan..!

    ReplyDelete